Comeback...

Nu är det dags. Min comeback här på bloggen är ett faktum. Jag har sån abstinens efter att skriva så det är helt galet. Visst visst, jag skriver tappert i min dagbok men där skrivs det ju om helt andra saker. Det är så djupt så att jag nästan tror att jag ska drunkna i bland ;). Nä, här på bloggen får jag utlopp för mitt behov att skriva om ytlighet, SPORT & de mest triviala saker. Så som den bästa mascaran just nu eller att det blir en fröjd att följa Nigeria i fotbolls-VM nu när Lasse L har glidit in på savannen för att coacha dem.
+   = Otippat.
Lasse L                       Afrikansk savann
(ungefär lika otippat som att Mattias "Nisse" Nilsson skulle ha skjutit fullt i stående skyttet i stafetten...).
Och inte att förglömma när jag utser dagens hunk. Ja, kan det bli bättre än så? Om ni frågar mig så...
Nej det kan det inte.
Ja, idag har jag klivit tillbaka till livet igen. Jag har levt & andats OS sen den 12 februari. Nu finns det en risk att jag blir djupt deprimerad över att det är slut för denna gång men då påminde min gamle svåger mig om att det snart blir Paralympics. Jaaa, jag får leva på konstgjord andning fram till dess.  Och det coolaste av allt är att det är en falu-kille som ska vara med och strida om medaljerna. Grymt kul, Petter. Läs mer om Petters OS-satsning här: http://www.dt.se/sport/article579214.ece
Men ännu roligare har det varit de gånger jag haft äran att få festa loss hemma hos Petter och hans trevliga & fina sambo. Ja ja, vad är ett OS-guld kontra en rejäl fest som innehåller det mesta?? Allting är relativt. För er som undrar om jag är helt väck nu som jämför dessa två ting kan jag bara försvara mig med att... det var längesen jag var på en fest i hästväg nu. Kanske är dags att gå ut på lokal och stimulera party-sinnet lite. Sist var ju när Amerika-pojken var hemma och hälsade på i januari och den natten vill jag helst glömma, förtränga eller varför inte bara låtsas som inget hände. Vi gick aldrig ut den där kvällen, blev aldrig salongsberusade och duschen var aldrig på. Inte en chans. Här var torrt som Sahara. Det uppstod aldrig en prekär situation. ;)
&    = Disaster.
Amerika-pojken          Dusch
Nu till OS. Ja, sorry för er som inte gillar OS. Kan man verkligen inte tycka om de olympiska spelen? Vad är större än OS? Inget! Men om jag skulle fråga Norgren om det så skulle hon definitivt svara att 70% rea på Gruvgatan 13 är mycket större än OS. Ja till och med larger than life.  Så här är det... Jag ska absolut försöka få ner de mest magiska ögonblicken i OS här, blandat med allvar och flams & trams så klart. Men just nu måste jag försöka ta mig samman och landa i allt. Det måste infinna sig ett OS-lugn inombords först. Jag har en viss tendens till OS-hysteri fortfarande och lite OS-hangover känsla idag. (konstigt, har typ sovit 2 timmar per natt sen 12/2, OS.-insomnia.) Men inte ska ni gå OS-lottlösa härifrån idag inte. Nä, detta kommer till och med att gynna er som hatar OS (jag tycker att det är tungt att acceptera det men jag vet att det är några av er därute som känner avsky & äckel inför OS. Shame on you!!). Nu är det inte skådis-hunkar som gäller utan OS-hunkar får stå för ögongodiset den närmsta tiden. Inte fy skam, inte alls. Here we go:
Den här killen kan ha figurerat på denna blogg tidigare men han är ständigt aktuell för att gå in som hunk här.
Ingen mindre än.... Henrik "drop dead gorgeous" Lundqvist:
Henrik Lundqvist
Det är tur att han har så mycket skydd, utrustning & hjälm på sig när han spelar. Det skulle bli oerhört svårt att koncentrera sig på matchen annars. Så tack och lov för det ;)
Undra om hans flickvän tröstar honom nu efter Tre Kronors OS-fiasko?? Vi får väl hoppas det annars kan jag tänka mig att vi är många som vill ställa oss i "Lindrings-kön". Jag har faktiskt en idé om hur man skulle kunna uppmuntra honom. Det har med frukt att göra. Say no more.
Frukt, gärna en apelsin.
Avslutningsvis så vill jag dela med er en dialog mellan Jacob Hård & Anders "Blomman" Blomqvist gällande Charlotte Kalla i ett av loppen i detta OS. Jacob blir lite lite nervös att Kalla går på för hårt...
Jacob säger ängsligt: -Gör Charlotte rätt, Anders?
Blomman vrålar: -Hon är en rashäst!
Jaa, man måste bara älska OS.
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Henke

Tack ;)

2010-03-02 @ 13:33:38
Postat av: Sickan

Skönt att ordningen är återställd.

2010-03-08 @ 20:25:13
Postat av: Aras

Ääääääntliiiigen tillbaka !!!!!

2010-03-12 @ 08:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0