Gissa...

Men fy fan jag ska lära mig att aldrig gissa.
Gissa är det värsta jag vet!
Ni vet när man frågar något och så får man det klämkäckt tillbaka:

-Gissa då?

Jag tror faktiskt att vi tjejer är värst på det där... Speciellt om det gäller ålder eller liknande. 
I bland när man frågar någon vad de arbetar med så säger de.....Gissa då?
Öhh, varför ska jag gissa på det för? I går så hände det nämligen att jag pratade med en tjej och jag skulle gissa på hennes ålder.... Åhh ångesten infann sig på ett ögonblick och jag kände hur hela min kropp inte ville gissa...
Men jag tänkte att jag får ju dra till med några år yngre än vad jag i själva verket trodde att hon var eftersom det är väl det vi tjejer drygar oss mest med... Ja, jag sa att hon såg ut att vara runt 36-37 (helvete heller, hon såg ju faktiskt ut att vara minst fem år äldre än det men men), jag trodde verkligen att jag va rätt ute, jag trodde verkligen det!
Mmm då kom det :

-Jaha, nej jag är 31.

31! 31! Bra Jess! Jag gissade alltså på att hon var flera år äldre än mig och så var hon i själva verket yngre än mig. Ja, jag hatar att gissa. Hon bad ju om det!
Så trodde jag att det hela var överstökat men då frågade hon mig hur gammal jag va....
Japp, förnedringen var total. Jag skulle berätta för den stackars människan att jag är 31 på väg mot 32.... Och att jag då hade trott att hon var 5-6 år äldre än mig. Jag försökte prata bort mig, gjorde allt för att släta över det hela... Då säger hon till mig...

-Jag trodde DU var äldre...

Jo, jag fick tillbaka. Och för mig är det verkligen ok, jag bryr mig inte. Faktiskt. Är det viktigt att se yngre ut än vad man är? Visst, det är ju inte superkul om någon gissar på att man är 10 år äldre kanske man vad är det för fel att se ut som den ålder man är i? Vi är ju där vi är, är jag 32 år så fattar inte jag varför jag skulle vilja se ut som 22 år? Jag har ju varit 22 och inte vet väl jag om jag var så snyggare då? Tycker nog om jag får säga det själv att jag blir bara snyggare. Faktiskt, visst nu har jag en del kilon för mycket men herregud va snygg jag blir då de försvinner snart. 
Törs knappt tänka på det... =) Och inte sjutton sitter det i kilona alla gånger heller. Finns människor som är så gråa och tråkiga så att klockorna stannar. Det är ju hur man gör sig! 
Om ni tycker att det där var att framhäva sig själv så skulle ni ha hört mitt och MP:s telefonsamtal idag... 
Nu handlade inte det om utseende utan om andra kvaliteter (ni ska bara veta vilka...) som vi samtalade om.
Eller var glada att ni inte hörde det... Det var så jäkla bra det vi sa och jag kan inte ta det här för då tror ni att vi har fått hybris. Nu blev det sjukt internt mellan mig och MP... Men MP du fattar va jag menar!


Amerika-pojkens familj hade en katt förut som hette: Gissa.
När folk frågade vad katta-rackarn hette så blev det så här:

-Gissa

-Jansson?

-Nä, Gissa

-Men jag kan inte komma på nåt.

-MEN GISSA

-MEN NEJ, JAG KAN JU INTE SÄGER JAG JU!

-ME GISSA, KATTEN HETER GISSA!

Japp, undrar hur ofta Amerika-pojkens familj körde den dialogen med folk.

Nä, jag har gissat fel en gång och det fick oanade konsekvenser.
Jag hade en relation med en kille som var ute och reste och så ringde han hem till mig...
På mobilens display så stod det: Okänt nummer.

-Heeej!

Sa en mansröst i ena änden, det var lite dålig mottagning så jag uppfattade inte vem det var så jag sa:

-Vem är det?

-Gissa, det är snyggaste killen i stan...

Varpå jag, som är den mest dåliga personen i hela Dalarna på att gissa säger:

-Är det Erik?

KLICK.
Nä, det var det alltså inte. FEL av mig, nu var det så att jag hade en kompis som hette Erik som befann sig utomlands och jobbade för tillfället så jag trodde... Men nej, jag gissade fel alltså. Det var alltså DEN snyggaste killen i stan och jag fick kortslutning i hjärnan. Ja, så kan det gå. Så snälla, kör inte gissa-leken med mig, skyll dig själv  i så fall. 


Amerika-pojken ringde i morse, jag har en del rapporter nu på legenderna som landar på svensk mark i morgon.
Yes, älskar när jag kan köra lite utpressning på vissa personer. Och ja, jag har ju fler ess i rockärmen att ta fram. Jag har inte glömt Christer Pettersson meddelandet som lämnades för ca en vecka sen.... GISSA om jag kommer att ta det med en viss person när han kommer hem. GISSA, GISSA, GISSA.

Legenderna som landar på svensk mark i morgon, hoppas att de har tagit mycket kort så det finns lite bildbevis på vad dessa herrar har varit ute på. På detta kort är de hemma hos mig på en för-drille för att sedan gå på lokal och ragg... nej jag menar dansa. När kavajerna har åkt på så är de heta som få.... Så idag skippar jag skådis-hunken och låter dessa killar stå för den kategorin dagen till ära. Vi kan kort och gott kalla dem: Legend-Kavajerna! Tjejer, hör av er om ni är intresserade så kan jag se till att lägga ut deras nummer här och ni kan även få lite tips vad som går hem hos dessa två. 

Välkommen hem grabbar!


Nu ska jag sova och GISSA om jag ska drömma om snygga killar i stan....NOT! Nu bor jag ju i en by så nu får det bli snygga killar på landet... Och i bland glänser de till och visar sig. I alla fall i drömmen....=)

Förresten, visste ni att jag och Amerika-Pojken ställer upp i Dansbandskampen nästa år?
Jo. Ztaffaz & Jezziqe...



Over and out!

Kommentarer
Postat av: dojan

DU SKRIVER SÅÅÅÅÅÅÅÅ BRA, en riktig proffsbloggare!



Det där med ålder är ett skit!

Jag får alltid höra att jag ser så ung ut. Inte alltid så kul i affärs sammanhang, för då blir man avfärdad som nån ung oerfaren och okunnig...

2009-01-30 @ 13:59:58
Postat av: Skitprinsessan

Jag känner mig lika ung som jag TROR mig se ut och i bland kan det vara väldigt förvirrande =) KRAM

2009-01-30 @ 22:58:31
Postat av: Aras

Det är väl lite som vi pratade om härom dan, ibland känner man sig som fyrtio och ibland som tjugo! Men jag känner mig oftast som tjugotre!!! Men inte när man får frågan om det fanns bilar när jag var liten...

Det är så JÄKLA kul å läsa dina inlägg!!

Kramar

2009-01-30 @ 23:35:23
Postat av: Jessiqe

Så roligt att ni tycker att det är kul att läsa det jag skriver! Jag bara skriver det som dyker upp i skallen och ibland så är det väl inte de mest intressanta sakerna som det handlar om men jag utgår ju från mig själv och när jag läser mina gamla dagböcker så är det rätt snarlika som det jag skriver här...bara att det finns några fler än jag som läser kanske...=) Jag gillar att skriva sen hur det framstår har jag aldrig funderat så mycket på så det är hur kul som helst att ni skriver att det är skoj att läsa!

Tack!!

2009-01-31 @ 02:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0