Fin-Fin helg...=)

I fredags så hade jag och min vän MP en alldeles underbar dag...!
Vi har så grymt skoj när vi ses, det är massor av skratt  för att sedan bli så djupa så att vi nästan säger Halleluja! 
Vi gjorde en riktig turné... Man skulle kunna säga att vi höll oss runt Siljan... 
Jag är grymt imponerad av MP som hade bra koll på hur vi skulle ta oss till de olika orterna, mitt lokalsinne är så uselt så att jag skulle inte hitta hem från Rättvik ens. 
Vi flanerade och inspirerades...
Vi tog en latte på Bosses och där satt vi och myste & pratade... Hmmm tror att det var vissa som höll på att tappa hakan när de råkade höra om våra samtalsämnen...=) Eller vadå råkade... de hade väl inte så mycket val eftersom ingen av oss är speciellt lågmälda när vi snackar.
Vi hann oxå med en god lunch i mysig miljö i Leksand. Minns du MP vad jag pekade ut för någonting i Tällberg? Ja, ibland är det låg nivå, men det gör ingenting tycker jag. 
Tack som fan MP för en så nice dag!
  
När jag gick och la mig på kvällen sen så kom jag och tänka på ett helt absurt & galet minne som jag har tillsammans med MP. 
För ca 2 år sedan så råkade det hända sig att jag & MP skulle luncha med av stans mest ansedda & tuffaste advokater(vi hade inte gjort något kriminellt utan det var en jobblunch. 
Vi kan kalla honom för advokat M... Det var bara det att när vi skulle kliva in i hans bil för att ta oss till lunchstället så hade han absolut fulla bilen i grejer, det fanns inget baksäte att sitta i, han åkte runt med en massa verktyg i bilen för han höll på att renovera hemma. Så vad göra?? Jag & MP stod som två fågelholkar när advokat M och hans adept hoppade in i framsätena och advokat M kommenderar oss att hoppa in i bagage-utrymmet på hans kombi... Kan ha varit en audi eller var det en bmw?
Minns inte eftersom det hela blev rätt galet.
Vi vågade absolut inte säga emot honom, han har en jäkla pondus... Så vi gillade läget och trängde in oss dubbelvikta där bak och adepten kom och stängde igen. Japp, sen bar det iväg till restaurangen... På vägen dit så sa advokaten till sin adept på skarpen att om polisen stoppade oss så skulle han bara hålla tyst och advokaten själv skulle ta oss ur den knipan.
Vi tog oss fram till parkeringen, vilken var helt full med bilar och där så parkerade advokaten bilen, hoppade ur och tog snabba kliv därifrån. Den stackars adepten fick stanna kvar, skämmas och öppna bagageluckan och hjälpa oss ur. Vi höll fasiken på att kissa på oss av skratt, det var helt sjukt. Sen skärpte vi till oss, rättade till kläderna & håret, drog på lite läppglans och gick in och åt lunch & samtalade med advokaten och adepten som om inget hade hänt. Ja, jag tror att det är ett av de sjukaste minnena med dig MP eller kan du komma på något annat? Behöver jag tillägga att vi promenerade ner på stan efter lunchen. Vi ville helst undvika en till skandal på parkeringen... Det är rätt roligt när jag ser advokaten på stan eller i tidningen, vilket vackert minne vi delar...=)

Obs! Det är inte advokaten ni ser på bilden, advokaten är mycket mer allvarlig. 

Min helg har också bestått av två bandymatcher där jag kollat på när syskonbarnen spelat. Igår var jag hos P & M på middag och eftermiddagshäng så mysigt och trevligt. Kusin och hans underbara lilla son var också där, så jag fick pussa på lille K hur mycket som helst. Bäst att passa på nu för sedan kommer han tycka att det är svindrygt och springa undan den dagen han tar sig till fots. 

Här är Sessan med lille K för några veckor sedan. Hon älskar att hålla på att fixa & greja med honom. Men hon tycker det är drygt när han dreglar säger hon... Ja, hon är ju ärlig i alla fall. Här lindas det inte in någonting.

Tack alla ni som gett mig sån fin respons för mitt förra inlägg, det värmer!

I onsdags natt så trodde jag helt ärligt att Christer Pettersson uppstått från de döda och lämnat ett meddelande på min telefonsvarare kl.02.58.... Det var en mycket hes stämma. Någon som var en aning överförfriskad...

Har sett bilder på facebook på min käre vän Tomas som befinner sig hos Amerika-pojken i New York. Tomas ser ut att vara i högform, ja han har ju legat i träningsläger i nästan tjugo år nu så han ju en del erfarenhet. Och det behövs när man ger sig ut i nattlivet i NY. Kan tänka mig att Amerika-pojken är superglad att T är på plats.
Jo, tänkte på en sak och det är riktat mot dig Tomas... Nu får du gärna ringa i 02.58 snåret om du vill för då är det ju morgon här.
Va bra! Och nu vet jag ju att det är du och inte Pettersson. 
Jo, kom ju på att jag fick ett sms också... Men äh, det kan vi prata om när du kommer hem eller? Stämning ju!

Oj, kom på att det hänt en liten halv-pinsam grej... Einnej detta inkluderar dig oxå (såklart.) 
Vi får ta och reda ut detta när du är på hemmaplan igen eller är det ok om jag kommer och avbryter er skidsemester för att psykolog-snacka lite....hehehehehe! Nej då, slappa av. jag kommer inte gömma mig i någon garderob denna gång. 
Been there done that!

Nu ska jag sova och drömma om att jag befinner mig på en bankett med en massa snyg... nej jag menar duktiga bandyspelare. 
Grattis till VM-guldet Sverige! Ok, jag gillar ju ryssar oxå som ni vet...


Over and out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0