Frukt VS Whisky.

Man skulle kunna tro vid första anblicken att Skipper varit här... Men det är bara jag som vill bli frisk.
Kolla till höger så ser ni att det är definitivt inte Skipper som varit framme. 
Painkillers & Whisky.
Inte hennes gebit.

Nu när jag jobbat mig igenom hela bordet så ta kan jag utvärdera att det är det whiskyn som tar bäst.
Jag skipper (hehehehe) honungen och kör på whiskyn i stället.
Och eftersom det här verkar vara en utdragen process så blir jag väl alkoholist på kuppen.

Min förmiddag innehöll tårar, längesen någon påverkade mig så att jag bröt ihop.
Det var en massa läkarstrul och det började med att min läkare ringde kl 08.30 oförberett och vi kom helt på kant med varandra under samtalet. Mitt tålamod brast totalt och jag var både arg & ledsen. Jag är också ganska trött, det finns en viss orolighet och less på detta sjukdomstillstånd jag är i just nu så det kan ju ha påverkat en del. Och jag är inne på mitt 9:dygn som i stort sett isolerad. Ringde sen till lasarettet och fick prata med en vettig sköterska som gav mig bättre information och jag fick ringa vidare till nästa ställe och prata med ytterligare en sköterska som ordnade så att jag har fått en ny läkare. 
Puh! Kändes jobbigt att bli så dåligt bemött av en läkare.
Det finns ju massor av tankar och en del oro i alla fall när man är i deras värld så det minsta man kan begära är väl att bli bemött på ett bra sätt? Jag ska bespara er hela storyn här men det slutade i alla fall bra eftersom jag ska till en ny läkare på tisdag och få svar på en del frågor. Så nu känns det bra och mina tårar har torkat....=)

Jag ska försöka vara tyst i ett par dagar nu är det tänkt och försöka spara helt på rösten. Måste det eftersom jag har förbaskat jävla ont i halsen fortfarande. I dag pratade jag en stund och genast så blev jag mycket sämre.
Kan ni tänka er mig att försöka vara tyst...? 
I längre stunder? Nej det är en prövning i sig.


Mina fina nya träningsskor får stå och damma ett tag till... Jag kollar, luktar och känner på dem i alla fall.
Det är lite töntigt att gå in på gymet med sprillans nya skor, det ser ut som nu ska jag börja mitt nya liv ungefär.
Nej helst ska de se lite slitna och väl använda ut...=) Kanske ska ha dem på mig i soffan nu om dagarna.
Då kanske jag inte känner mig som en soff-potatis när jag ligger där och hostar och har mig... Jag har ju löparskor på mig!
Nej då min tid kommer snart, får försöka ha lite tålamod först och tillit till läkarna...

Såg ni Foppas mål igår?
Han får krångla med sin skada hur mycket han vill bara han gör såna mål.
Och i morgon börjar skidskytte VM... JAAAA! 
Jag gissar på två svenska medaljer. Norges Björndalen får ta hur många han vill.
För han är snyggast av alla i VM.
Det roligaste är när de intervjuar Björn Ferry, han har som tur inte blivit sönder media-tränad utan han är sååå kul när han snackar. Det kan komma vad som helst.
Som 2007 i VM-premiären när han kom på en bitter fjärde plats och han misstänkte 2:an och 3:an för att vara dopade då vrålade han i en intervju:

-Jag har inte gett upp. De jävlarna ska pissa också, så vi får väl se.

Ja, han kan ju ha en poäng där. De har hittills stängt av tre ryska toppåkare inför VM nu som visat sig vara dopade.
Ferry har också berättat lite om sin sk taktik som han använder sig av vissa gånger i spåret...

-Ibland har man simulerat en halv astmaattack när man ligger tillsammans med någon i spåret, känner sig stark och inte vill ta risken att gå upp och dra. 
Man släpper två meter istället och låter som man håller på att dö… iihhh-iihhh-iihhh …
sen bara hehehe, så kör man förbi när den andre tror att man är körd.

Han är störtskön tycker jag och så är han gift med Heidi, ni vet Armbryterskan från byn Ensamheten.
Bröllopet hölls där i byn och de hade 16 st gäster dvs alla invånare i byn.
Grymt par!



Nu ska jag hälla upp en till whisky innan läggdags.
BECAUSE I`M WORTH IT! (ni vet så där sexigt som brudarna säger schampo reklamen).


Over and out!






Kommentarer
Postat av: 13

du är värd allt bara du blir frisk, jag tänker bara på när jag kom in på harrys för ett X antal år sedan... när ja hade ont i halsen när du sa att en lafroige, hur fn stavas det?, HJÄLPER... det gjorde den...ska gudarna veta... håll díg till de starkare... kramen

2009-02-14 @ 01:39:01
Postat av: Malla

Ja visst gumman ta med gott samvete både en och två whiskey, men låt för guds skull bli pillrena när du dricker! Bra att du fått kontakt med en annan doktor. Jag litar inte alls på VC...

Puss

2009-02-14 @ 08:42:33
Postat av: Jessiqe

Tack snälla för dina fina ord 13!! Det värmer!

Hahahahaha, klart jag sa så till dig när vi var på Harrys, jag hittade alltid en anledning att dricka Laphroaig på den tiden.

Men nu ÄR det bevisat, det är bästa medicinen!!!!

Malla, jag lovar att jag låter bli pillren när jag dricker whisky =)



Puss på er!

2009-02-14 @ 12:07:58
Postat av: Einnej

Absolut förbjudet med pills och dryck. Toxic chock, kallas det nog om jag minns rätt?! Skulle aldrig rekomendera nåt annat...

2009-02-14 @ 17:28:52
Postat av: Jessiqe

Hahahahah, Toxic chock! Ja nu minns jag..! Vår minisemester hos AK. Åh snart blir det sommar och då får vi fara igen! Lovely!

Nä och du var ju verkligen den som avrådde mig från att blanda pills men sprit...Hehhehhehe! Tur att Malla hade nattjour och vi kunde ringa och sluddra lite med henne. Einnej, kom i håg kudden även i sommar. Fan vilken grym helg vi hade.



Hoppas att du överlevde korvkiosken idag, var det nostalgiskt eller bara ångest? Kom i håg att jag ska berätta en rolig grej för dig när vi hörs nästa gång... En hemlis!



Kram på dig din gamle korv-kollega!

2009-02-14 @ 17:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0