Dra på trissor, jag har bestämt mig!

Jaaaaaaaaaaaaaaaa!
Jag har tagit ett beslut nu och det känns riktigt bra, naturligtvis är det med blandade känslor.
Tackade ja till en lägenhet i stan igår...
Kollade på lyan i förrgår och fick 24 timmar på mig att bestämma mig om jag ville ha den, det var femton pers i kö före mig men jag snackade, snackade & snackade så jag gled på en fet räkmacka förbi kön.
Bla bla bla bla bla bla bla bla.
Sickan undrade va fan jag sa egentligen.
Jag trivs riktigt bra på landet men det ultimata skulle vara en lägenhet i stan och ett torp i byn men just nu kan jag inte få allt jag önskar mig....=) Sen är det så att jag vill bo i hus om jag ska bo på landet och just nu så finns det inget hus som passar.
Så nu jäklar blir jag stadsbo igen, efter exakt ett år på landet. Jag har även gjort upp med min far att jag kommer att våldgästa honom så fort jag längtar ut till byn och han bor i ett stort hus själv så det finns massor av plats.
Jag gillar verkligen lägenheten jag bor i nu så jag önskade att jag kunde få ta med mig den till stan....
Dit jag ska flytta är det MYCKET mindre men det är en grymt fin lägenhet, bra läge och en FET takbalkong... Jag tror att jag kommer att trivas där, känns mer naturligt att bo i lägenhet i stan än i lägenhet på landet.
Så nu måste jag hitta någon fort som fan som vill ta över min lägenhet.... Inte så bra för min ekonomi att stå med dubbla hyror! Fatta jag ska flytta snart, tror fasiken att jag inte fattat det ännu. Läkaren sa till mig i fredags att jag inte skulle stressa så mycket nu förrän vi vet mer om läget och då smäller jag till och bestämmer mig för en flytt!
Amerika-Pojken var mest glad för att han bor långt bort och slipper hjälpa till med flytt.
Jag och Sickan kommer att bo ca 53 meter ifrån varandra. Det är bra, då har vi krypavstånd.
Sen ger jag inte upp tanken med att få bo på landet men jag tror att det kommer.... Tålamod!
i går kväll var jag på en trevlig tillställning hemma i byn, det var en fest med god mat, dryck & underhållning.
Eftersom jag fick lov att ta det väldigt lugnt så drack jag endast ett par glas vin (ok, kanske ett mer än doktorns ordination men det var skitsmå glas). Ok, en liten liten whiskey intogs till kaffet men Aras insisterade på att det "renade" blodet och jag har ytterst respekt för Aras så jag smakade lite... Hur som helst så var vi ett gäng tjejer som tog sällskap dit och det var verkligen skoj så det får bli tradition att gå på denna tillställning. Eller hur flickor? Men nästa är får Einnej tänka till när hon bokar skidresa med familjen för detta får prioriteras! Även Dojan får se till att anmäla sig och betala, INTE smyga omkring utanför lokalen och låtsas vara ute med byrackan. Det är roligare om du vill vara med inne i gemenskapen!
Du får komma in!
Vi hade riktigt kul vid vårt bord och stämningen var på topp, det var så skoj att AK hade tagit sig alla de milen hem för att parta med oss. Kul att se dig på benen igen om jag säger så...;-)
Sååå fina tjejer, Aras & AK!  På nästa bild är det otroligt duktiga Annika, verkligen kul att höra henne sjunga!
Ja, det var några bilder från kvällen, det kliar enormt mycket  i mina fingrar för jag vill lägga upp ett kort på f-a men hom kommer att bli fullkomligt rabiat på mig om jag gör det så jag fegar ur.... Damn jag som aldrig brukar fega ur. Har börjat blivit blödig på äldre dagar. Jag har ju även hållit tyst om det där med mellandagarna (du vet vad jag menar AK)....
Jag har blivit för mesig helst enkelt!
Hur som helst f-a så ska jag maila över bilden till dig så du kan ha den som visningsbild på facebook.... Hur fin som helst ju! =) Är även grymt imponerad hur jag och f-a hann hem till mig och bränna en skiva för att vi ville ha en viss musik på festen, inte illa. Det blev bara fyra spår på skivan, vi var lite stressade att festen skulle hinna ta slut innan vi var klara.
Men det blev några riktiga godingar och folk dansade och hade skoj! AC gjorde en fin-fin vurpa av nåt slag och jag garvade så att jag höll på att ramla av stolen... För att sedan göra en rejäl vurpa själv någon timme senare när jag och f-a smög runt på byn. Men för mig var det rätt pinsamt för jag var ju faktiskt inte så drucken, hade ju bara lite vin innanför västen medan AC var mer underhållande på nåt vis...=) Jag skrattade åt fler kommentarer som kom från hennes mun under kvällen, jag kan gärna påminna dig om dessa AC. Det var kul!
Jag tänkte lägga upp dagens skådishunk nu men eftersom AC:s man insisterade på att få bli hunk på denna blogg igår så kan jag inget annat än hålla med. Det var två riktigt heta killar på festen igår och de hade en topp på ett par timmar där de var i sitt esse. Sen måste de fått en rejäl formsvacka för AC:s man sågs inte till och MG såg mest virrig ut....
Men här mina damer är de ännu på topp, högt högt upp...:
Fiiiiiiina i hatten, MG med ett brett flin och dra på trissor för jag tror AC: man posar!
Mmm de var på topp igår så länge det varade men vi hade skoj vi vårt bord i alla fall. Sank la ribban ganska högt på en gång och det var nog bra. =) MG:s fru var i fin form och vi bestämde att hon ska komma på inflyttningsfest hos mig sen eftersom hon fortfarande inte blivit bjuden dit jag bor nu... Jag lovar MG:s fru här och nu att hon ska få komma på en drink i min nya lya sen. Promise! Förresten så har hon varit på drink i den lägenheten förut...=) Så det kommer att bli en déjà vu för henne. Även Jennie 13 får nog en sån när hon kommer på besök sen....!
Nu ska jag sova och drömma om karlarna i klänningarna, de var där igår och det är inte varje dag man ser dem i såna.
Hett!! ;-)
Over and out!

Kommentarer
Postat av: AC

Hahahah fan va synd att du drattade på ändan annars kanske pappa har stått på bron å ropat in er, sambon gick ju "hem" å lade sig rätt tidigt å jag tror att den bilden hade varit ett bra avslut på kvällen. Fråga han gärna om det när ni ses nångång!

Jag tror därimot att jag slog i skåln när jag gled in i väggen (när du knuffade mig)för efter det kommer jag inte ihåg vissa saker men det där om att jag var kär i den "äldre mannen" det var ju bara på skojj hahahaha

2009-02-02 @ 17:47:08
Postat av: AK

Ha, ha, ja det var en rolig kväll!!! Är glad att jag körde samtliga mil hem för att vara med, och givet är det numera tradition, precis som med tjejhelgen... Nästa år får som sagt Einnej planera bättre för hon måste ju också ingå i traditionen...

Jag är tacksam för att du blivit blödig, även om hintarna haglar tätt och det nog börjar bli ganska tydligt vad som hände i mellandagarna... men det var fortfarande undeligt!!!!

AC var verkligen rolig!!! Oj vad hon tyckt att vi var gamla när hon var yngre... hon sa inget om hur hon ser på oss och våran ålder nu men det kanske inte är så lätt när hennes sambo faktiskt är äldre än oss alla... ;) Så AC hur är det nu egentligen? Hi, hi;)

Ja, det var i alla fall en väldigt rolig kväll och jag ser fram emot nästa år!! Är även tacksam för att jag skippade byrundan och överaskande tog det vuxna beslutet att gå hem och sova istället... Vad hände? Det var riktigt skönt dagen efter!!!

Tack alla för en rolig Linghedskväll!!!!!!!

Och jag tycker att du har fattat helt rätt beslut vännen!!! Det kommer att bli jätte bra, jag ser fram emot att sitta på balkongen och dricka drinkar i sommar!!!

Var rädd om dig nu!!! Och ingen stress!!!! Allt kommer bli toppen!!!!!!!!!!

Kram AK

2009-02-02 @ 20:28:53
Postat av: AC

Hmmm måste jag ha sagt EFTER att Jessiqe knuffade in mig i väggen, kan inte annars förstå hur jag vågade säga så till er som är så ga... förlåt lite äldre än mig hahaha

Nej nästa år ska jag skärpa till mig jag lovar =)

Kram på er

2009-02-03 @ 13:02:04
Postat av: einnej

Hörni- det verkar som det har varit en lyckad kväll, trots knuffar och andra incidenter... och jag lovar att plandera in våra "events" bättre nästa år. I Promise!!! Jessiqe- jag är lättsam över att fått veta vad som var i görningen, och är glad att det är till den närmsta stad du flyr, hade mörka tankar om att det var längre bort... Kul för dig och Vovvsingen, om hon följer med?! Det blir väl till att luncha igen framöver, kul! Men det är tråkigt på ett sätt att min & sambons romantiska sommarrestaurang försvinner. Det var ju så bra service på den sist...Kanske det blir en ännu bättre på den kommande terassen?!

Kram!







2009-02-04 @ 11:49:08
Postat av: Jessica J

Hej! Ramlade in här efter att läst skitprinsessans blogg, kul att se lite bilder efter eran helg också!! hahaha! Lägger till denna som favorit nu! See you! Välkommen in till stan!

/Jessica (Eriksson) J

2009-02-04 @ 13:44:33
URL: http://jessicajohansen.blogg.se/
Postat av: Jessiqe

Kul Jessica J att du hittade hit, jag har precis varit in och kikat på din sida så den ligger som favorit hos mig nu =)

Och Einnej, jag tror att den "nya" restaurangen i stan är bättre, lovar att ni ska få testa...

2009-02-06 @ 22:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0