Dålig mottagning!

Vaknade idag och det var skönt att kunna öppna ögonen normalt, jepp ögoninflammationen är mycket bättre nu.
Är helt tankspridd och dagvill dessa dagar, febern och sex dagars isolering har gjort att jag är helt vilse i pannkakan.
Dessutom så tänker jag oerhört mycket på min vän som har det jobbigt, jag tänker så mycket på dig!!
Hoppas att du känner att jag är med dig i tanken... 
I min förvirring så skulle jag ta med mig mobilen när jag skulle gå ut med vovven och när jag skulle stoppa den jackfickan så var den helt plötsligt för stor för fickan... Till min fasa så såg jag att det var inte mobilen jag hade i handen utan fjärrkontrollen till boxern. JA, det är sant. 
När jag bodde mitt i stan så ringde Tjompen på min telefon och jag svarade, var lite stressad för jag skulle möta upp en vän på stan så jag drog på mig skorna och gick ut på gågatan. Fortsatte prata med Tjompen och helt plötsligt när jag var utanför McDonalds så blev det dålig mottagning och jag vrålar högt:

-Fan va dåligt jag hör dig nu!

Jag kollar chockat på displayen för att se hur många pinnar den visar, då håller jag på att skämmas ögonen ur mig eftersom det inte alls är mobilen utan min bärbara hemtelefon. 
Helt otroligt pinsamt eftersom den var av typ en Dallas-modell.
De som såg mig måste ha tänkt: Hallå, 80-talet vill ha tillbaka sin telefon NU!!!

I dag så ringde min vän CL (det är inte Carl Larsson... Jag har inga låtsas-kompisar längre) och bad mig komma till dörren och ta emot en grej. Jag stod där i långkalsonger, sockor & morgonrock och var lite yrvaken eftersom jag legat och vilat och då kommer den underbara vännen med fina blommor och en kasse. Kassen innehöll en av mina favorit-tidningar Lantliv (som jag varit för snål för att köpa på sistone, så det var perfekt), flera nummer av tidningen och ett jättefint krya på dig kort och en choklad-pinne som man stoppar i en mugg med varm mjölk (den ska jag lyxa till det med i helgen tror ja, nu när jag får lov att ligga lågt med stark-spriten menar jag). Jag älskar blommor och så ofta jag kan så köper jag gärna hem såna men nu var det ett tag sen. Jag blir så glad av blommor!  Så TACK snälla fina CL =)
Så här fina var blommorna och kortet:


Och inte nog med det så på kvällen så ringde F-A och sa att hon var på väg upp till mig med en bit smörgåstårta, mums!!
SÅ jag kom till dörren i klädd långkalsonger och morgonrock tog emot en mycket god bit smörgåstårta.
Tack så mycket för att du tänkte på mig! Jag sa ju att jag skulle äta den i morgon för att det var så sent men jag smockade  i mig den på stört! När jag tog sista tuggan så slog det mig att jag skulle ju ha tagit kort på den och visat er men då var den redan i min mage....hehehehehe! Så tårtan på bilden är inte tårtan som det handlar om.... (precis som i programmet Bullen ni vet, det är inte personen som skrivit brevet som är med i filmen).

Att F-A springer runt på byn och skänker smörgåstårta till mig (och jag såg ut som en uteliggare nu när jag tänker efter) beror på att min fine kusin A (som dessutom växt om mig nu, vilket inte så svårt eftersom jag är typ tre äpplen hög) fyller år idag!!
Hipp Hipp Hurra!! Tonåring nu alltså... Shit va åren går.
Hmmm jag törs inte ens tänka på vad jag och Einnej gjorde när vi var tonåringar.
Åh nej nu tänkte jag på det i alla fall. HJÄLP!!!!!

Häromkvällen när jag pratade med en mycket god vän så kom hennes fine sambo hem med vackra blommor till henne, sånt tycker jag om. Så härligt med romantik, jag myser bara jag tänker på det!
Vi tjejer vill ju gärna få blommor och jag hör ofta tjejer som är sura för att de aldrig får blommor men hur ofta köper tjejerna blommor till sina killar? Kom igen nu tjejer, vi måste också visa lite romantik ibland.
Jag har faktiskt skickat ett blomsterbud till en kille som jag hade en relation med och han blev superglad, det var första gången han fick blommor(nu i efterhand kanske jag ångrar mig lite och är bitter för att jag skickade till just honom... nej då, han var värd det).
Min fd sambo (dock inte killen som jag skickade blomsterbudet till) var OTROLIG på romantik, han köpte ofta blommor och små presenter, så fint av honom! När jag fyllde tjugo år så fick jag en resa till Västindien av honom och boende på lyxhotell, jag som då aldrig hade varit utomlands... Ja, han la ribban rätt högt för kommande pojkvänner...hehehhehe!
Nej då, det sitter absolut inte i att det måste vara de dyraste grejerna. Även om det var en grym resa....=) Och jag är så tacksam för den upplevelsen. Tack A! Han kunde även överraska med en tur till skogs där vi grillade korv. Smällde nästan lika högt som Tobago. Faktiskt! 
Det går att vara romantisk med småsaker, bara man är lite påhittig. Jag har en överraskning man kan göra som är rätt bra. Den kan även gå väldigt fel kom jag på nu. Vi tar inte den.

Jo, såg ni Elm:s vrålsnygga mål tidigare i kväll i träningsmatchen mot Österrike?
Så fint så fint. (Källströms pärla satt rätt fint den me....)
Snackade med Tjompen sen och frågade honom om han hade sett det men det hade han inte men han hade en annan analys... Här kommer hans kommentar:

-Den där Elm, det är väl en Jessie-kille det?!

Ja, i bland Tomas så känner du mig så väl, verkligen en bra analys men så är ju nästan hela startelvan Jessie-killar.



Over and out!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, men det var väl på ti´n att du förhoppningsvis håller på att tillfriskna! Kul att se dig igår även om det var på genomfart...Törs inte lämna den där minstingen själv hemma längre än absolut nödvändigt. Du förstår nog vad jag menar. Å du, om du inte orkar laga dig lunch på lördag så kan du ju alltid gå utanför dörr´n och köpa korv av en gammal korvförsäljerska av högsta rang!

2009-02-12 @ 16:26:26
Postat av: Jessiqe

Einnej! Varför i hela friden är du anonym för... Visst står du väl för att du är en gammal legend inom korvförsäljningen? Eller var det så att vi mest spanade på bandykillar tro? Hehehehehe

Det där med att tillfriskna vet jag väl inte riktigt, fick mitt straff för att jag stod ute och pratade en stund. Blev mycket sämre sen och fick åka till doktorn igen...Blä!! Så går det när man stoppar i sig painkillers och tror att man är på bättringsvägen. Jag som inte hade sett en människa på sex dygn, tro fan att jag skyndade mig ut när jag såg AC utanför mitt sovrumsfönster...

Jag förstår om du hade lite brådis eftersom den lille V var hemma själv... Hahahaha, han levde nog rövare när du var borta!

Kram

2009-02-12 @ 23:20:38
Postat av: AC

Vilken tur att du skyndade dig ut det är alltid lika trevligt att träffa dig!

Kram kram hoppas att du känner dig bättre nu efter nån flarra whiskey =)

2009-02-14 @ 22:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0